Reklama w Google – doskonały sposób na promocję

Twoja strona internetowa ma zbyt mało wyświetleń? Prowadzisz firmę i zastanawiasz się co zrobić, aby zdobyć więcej klientów? Chcesz rozszerzyć rozpoznawalność swojej marki? W czasach, gdy większość naszego życia przeniosła się do Internetu, jest znacznie trudniej wyróżnić się wśród innych.

Jak poprawić skuteczność swojej reklamy w Internecie? Z pomocą przychodzą nam narzędzia udostępnione przez Google. Wyszukiwarka Google jest dzisiaj najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, korzystamy z niej niemal wszyscy, dlatego warto, aby nasza strona była rozpoznawalna wśród setek proponowanych wyników.

Czym jest Google Ads (AdWords)?

Google Ads, znane przez wiele lat pod nazwą Google AdWords, jest to płatny system reklamowy, polegający na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google. Co to oznacza w praktyce? Płatne linki wyświetlają się jako jedne z pierwszych wyników na stronie odbiorcy, który wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie frazy.

Reklamy naszej strony będą się wyświetlały także na stronach partnerów Google, ich baza obecnie wynosi ponad 2mld wydawców! Interesującą funkcją dla przedsiębiorców oferujących swoje usługi lokalnie jest możliwość kierowania reklamy tak, aby wyświetlała się jedynie odbiorcom przebywającym w konkretnej lokalizacji.

Chcąc wesprzeć rozwój swojej firmy warto bliżej przyjrzeć się usługom Google Ads, które oferują szeroki wybór typów kampanii reklamowej. Jakie są typy kampanii reklamowej oferowanej przez Google Ads? Najpopularniejszym jest kampania tekstowa, która po wpisaniu określonych fraz wyświetla naszą stronę na samej górze wyników wyszukiwania. Aby reklama działała, musimy ustalić odpowiednie słowa kluczowe, które odbiorca będzie wpisywał w wyszukiwarce.

pozycjonowanie

Banery w Google Ads

Usługa Google Ads pozwala nam zwiększyć zasiąg naszych banerów graficznych. W jaki sposób? Dzięki skutecznemu systemowi kierowania kontekstowego nasz baner ma większą szansę wyświetlić się osobie poszukującej oferowanych przez nas usług lub produktów.

A może reklama w YouTube?

Google ponownie przyjdzie nam z pomocą, jeżeli chcemy umieścić reklamę w formie krótkiego spotu na portalu YouTube. Nasza reklama będzie wyświetlana w trakcie odtwarzania filmów w ramach transmisji strumieniowej. Z pewnością taka reklama pomoże nam się wyróżnić w tłumu.

Zakupy przez Google?

Ciekawą propozycją dla osób prowadzących internetową sprzedaż jest usługa Google Merchant, w Polsce funkcjonująca jako Google Zakupy. Jak działa Google Merchant? Jest to reklama produktowa, wyświetlana w górnej części przeglądarki po wpisaniu wyszukiwanej frazy.

Wyświetla się w formie graficznego kafla, w którym znajduje się zdjęcie produktu, jego nazwa oraz cena i nazwa sklepu lub witryny. Dzięki temu osoby poszukujące naszego produktu mogą od razu znaleźć interesujący je produkt, który znajduje się w naszej ofercie.

Zalety i wady Google Ads

Największą zaletą Google Ads jest ogromna baza potencjalnych odbiorów, do których możemy dotrzeć. Atrakcyjna jest również szeroka gama dostępnych typów kampanii reklamowej, które możemy dobrać wedle własnych potrzeb. Wadą korzystania z Google Ads jest konieczność kupowania oddzielnie każdego z typów kampanii reklamowej, co wiąże się ze znacznymi kosztami.

Czy warto skorzystać z usług Google Ads? Z pewnością, jeżeli chcemy być zauważalni w sieci, musimy się jednak liczyć ze zwiększonymi wydatkami na kampanię reklamową. Czasem jednak warto zainwestować w rozwój swojej witryny, gdyż możemy wiele zyskać.